Fundació Ritort

Activitats de l’entitat.

Durant l’any 2019 la Fundaci  Ritort s’ha dedicat a expandir les seves activitats, amb la finalitat de donar m s i millor compliment a les seves finalitats fundacionals.

Amb tot aquest any hem dut a terme els següents projectes, separats per finalitats:

1. Cultura Catalana
2. Qualitat de vida
3. Justícia Social
4. Ciència
5. Desenvolupament
6. Solidaritat
7. Medi Ambient

1. Cultura Catalana.

i. Consultoria de projectes culturals

La Fundació ha continuat amb el servei de consultoria per a projectes culturals per tal de contribuir a enfortir el teixit cultural català. Mitjançant aquest servei, la Fundació Ritort realitza tasques d’assessorament i suport a emprenedors en l’àmbit de les industries culturals per a que puguin dur a terme les seves iniciatives i els seus projectes.

Alguns dels projectes sorgits d’aquest programa son el projecte FacturaMúsica, l’associació Escuela Con Corazón, el projecte MOU i alguns altres projectes.

Aquest servei té uns beneficiaris directes, principalment emprenedors culturals, i uns beneficiaris indirectes, que són totes aquelles persones que podran gaudir de les iniciatives i expressions culturals que es desenvolupin dins dels projectes que duguin a terme els emprenedors.

ii. Cuina Catalana, patrimoni de la Humanitat

La Fundació Institut Català de la Cuina i de la Cultura Gastronòmica està promovent la candidatura per a què la UNESCO reconegui la cuina catalana com a patrimoni immaterial de la humanitat. La tasca duta a terme per la Fundació Institut Català de la Cuina ha permès, entre d’altres, que Catalunya hagi estat declarada Regió Europea de la Gastronomia 2016, així com diverses activitats encaminades a la promoció i difusió de la cuina catalana.

Entenent la gastronomia com un element essencial de la cultura, la Fundació Ritort va esdevenir sòcia de la iniciativa. Aquesta col·laboració ha estat fins ara únicament econòmica, però no descartem que es pugui ampliar a col·laboracions en l’àmbit jurídic, tècnic o logístic segons l’interès que en pugui tenir la Fundació Institut Català de la Cuina i de la Cultura Gastronòmica.

En tant que d’aquest reconeixement se’n derivaria un increment del prestigi i del bon nom de la gastronomia catalana, els beneficiaris d’aquesta iniciativa són tots els usuaris, quotidians o ocasionals, de la gastronomia catalana.

iii. Programa de suport als Casals i Ateneus Catalans

La Fundació Ritort entén els casals i els ateneus com una peça fonamental de creació i difusió de la cultura catalana, per aquest motiu ha decidit impulsar un programa de suport a casals i ateneus catalans.

Des de l’any 2013 la Fundació Ritort ha col·laborat econòmicament amb el Casal Català de Berna (2013-2015), el Casal Català de Polònia (2013-2015), l’Ateneu Popular de l’Alt Urgell (2016), l’Ateneu de Sarrià (2016) i el Casal Popular de Nou Barris (2017). En tots els casos s’han fet aportacions econòmiques per tal de millorar o actualitzar les seves instal·lacions, circumstància que els ha de permetre fer una millor i més important tasca de promoció cultural.

En tant que aquesta col·laboració permetrà la difusió de la cultura catalana, els beneficiaris són tots els usuaris, ja sigui consumidors o creadors.

iv. Col·laboració amb la Fundació Habitat 8 Impuls

La Fundació Habitat 8 Impuls és una fundació que impulsa projectes pel bé comú i l’economia solidària amb l’objectiu que la ciutadania assoleixi els drets fonamentals per una societat justa on totes siguem iguals davant la llei, gaudim de la llibertat de pensament i fem possible la fraternitat econòmica.

En tant que compartim finalitats, la Fundació Ritort ha renovat l’acord de col·laboració establerta l’any 2014 per tal de projectar iniciatives conjuntes que siguin positives per a la societat. Algunes de les iniciatives conjuntes són la col·laboració en l’acte de Sant Jordi, el projecte NewsCAT TV, projecte Cohousing Barcelona i el Fòrum per l’Hàbitat.

Els usuaris d’aquesta col·laboració seran tots els usuaris de la cultura catalana, tant els que ja la coneixen com els que encara no l’han descobert.

v. FacturaMúsica

FacturaMúsica és un projecte impulsat conjuntament amb Harmonics in Caelum per tal de facilitar la gestió administrativa, fiscal i legal als músics i artistes de l’escena musical catalana. L’objectiu es facilitar aquestes tasques als artistes per a que ells es dediquin a la creació cultural.

Enguany, s’ha continuat desenvolupant l’estructura societària del projecte, i s’ha completat l’important esforç per a la digitalització dels processos de gestió del projecte.

Els beneficiaris directes d’aquest projecte són els artistes, que veuen alleugerida la seva càrrega burocràtica, i els beneficiaris indirectes són els usuaris de la cultura catalana, que podran gaudir de més i millors propostes culturals, especialment en l’àmbit de la música.

vi. Cens d’entitats de foment de la llengua Catalana

La Generalitat de Catalunya ha impulsat un cens d’entitats que treballen per al foment de la llengua Catalana amb la finalitat de millorar l’atenció a les entitats i iniciatives encaminades a aquesta finalitat.

Donat que una de les finalitats de la Fundació Ritort es precisament el foment de la llengua catalana, s’ha sol·licitat la renovació en aquest cens, petició que ha estat resolta favorablement per part de la Generalitat de Catalunya. La Fundació Ritort és membre del Cens d’entitats de foment de la llengua catalana des de l’any 2014 de forma ininterrompuda.

Els beneficiaris d’aquesta iniciativa són les entitats que formen el cens, ja que més proximitat vol dir més projectes conjunts i per tant més sinèrgies.

vii. Programa de suport editorial

viii. Programa de suport a la Cultura Popular i Tradicional

Per a la Fundació Ritort, una part importantíssima de la cultura és la d’arrel tradicional i/o d’àmbit popular, ja que es una cultura de caire local on el consumidor té, sovint, un paper protagonista.

Alguns dels projectes que han rebut el suport d’aquest programa són la plataforma web Via Sona (2015), El Ball d’espases de Cervera (2016), el Ball de diables de Vilanova i la Geltrú (2016), la Colla Castellera de Figueres (2017), els Bastoners de Sabadell (2017), els Castellers de London (2017), la Mulassa de Mataró (2018), els gegants de Moià (2018), els castellers de Vilafranca (2018), l’esbart dansaire de Sant Just Desvern (2018) i els gegants d’Agramunt (2018).

Els beneficiaris d’aquesta iniciativa són tots els usuaris de la cultura popular i tradicional catalana.

ix. Fang i Setge

La Fundació Ritort ha estat convidada a formar part de l’equip impulsor de l’obra “Fang i Setge”, circumstància que hem valorat molt positivament per ser aquesta una obra de tipus musical molt lligada a la història del poble català.

Fang i Setge és un musical de gran format que vol apropar els espectadors a la vida dins els murs de la ciutat assetjada. Fent-los partícips dels moments més virulents del la Barcelona del 1713-1714, la trama els portarà a olorar el fang i la pólvora d’alguns dels escenaris crucials del setge, però també els aproparà a les alegries senzilles i l’explosiva eufòria per les petites victòries diàries. El musical pretén fer un retrat coral de les vides que es van veure dramàticament afectades pel setge fent focus en dues parelles d’enamorats partides pel fragor del conflicte, en dos germans enfrontats entre el seny i la rauxa, en els sacrificis i les esperances dels combatents anònims i en les maquinacions d’aquells qui pretenen treure benefici de la batalla.

Actualment disposem d’un 25% de la propietat dels drets d’exhibició, que poden ser útils per a tornar a posar l’obra en cartellera.

x. La Sardana com a Patrimoni Immaterial de la humanitat

La Fundació Ritort té entre les seves finalitats la promoció de la Cultura Catalana en tots els seus àmbits i en totes les seves vessants, essent el ball popular part integrant d’aquest patrimoni cultural del poble català.

La Confederació Sardanista de Catalunya va fer una crida al món cultural català per tal de recollir adhesions al seu pla per convertir el ball de la Sardana en Patrimoni Immaterial de la Humanitat reconegut per la UNESCO. Des de la Fundació Ritort vam considerar adient sumar-nos a la iniciativa per tal de fer reconèixer els nostres trets culturals davant de la comunitat internacional.

Els beneficiaris d’aquesta iniciativa són els ballarins de Sardana, però també el sector turístic en tant que aquest tret cultural conforma una oferta d’oci concreta del nostre territori per als turistes nacionals i internacionals que en vulguin venir a gaudir.

xi. Arxiu de la memòria històrica del Poble de Català

La memòria que tenim com a poble és el que ens permet cohesionar una comunitat i dotar-la d’identitat pròpia davant d’altres comunitats nacionals. És per aquesta raó que considerem que cal salvaguardar els trets característics que ens són propis com a poble.

En aquest sentit, i sobretot després dels fets de l’Octubre del 2017, la Fundació Ritort ha decidit crear un arxiu de la memòria històrica del Poble Català, amb la intenció de col·leccionar aquells documents que en permeten recordar els fets que hem viscut com a poble, i que ens han portat a esdevenir la comunitat històrica i nacional que conformem avui.

Els beneficiaris d’aquest arxiu són els membres de la comunitat nacional catalana, però també els historiadors de tot el món, que podran consultar els documents inclosos als arxius per als seus treballs històrics

2. Qualitat de vida

i. Bramaweb

Per tal de connectar iniciatives de tipus cultural i social amb els seus beneficiaris, la Fundació Ritort col·labora amb les tasques de comunicació d’aquestes iniciatives creant espais web.
Algunes de les entitats i iniciatives que s’han beneficiat d’aquesta iniciativa són: la Fundació Ítaca, NewsCAT, el Casal Català de Polònia o els Amics Catalans de Berna.

Els beneficiaris d’aquest projecte són els usuaris dels serveis que ofereixen les entitats que s’han acollit al projecte.

ii. Esport+

Per tal de promoure la practica de l’Esport i la Salut, la Fundació Ritort té interès en promoure l’esport de base. Un dels pilars de l’esport de base són els clubs esportius d’arreu del país, que fan una gran tasca de promoció i pràctica de l’esport. El programa Esport+ té per finalitat contribuir econòmicament al sosteniment dels clubs esportius mitjançant l’entrada al seu accionariat.

Actualment, la Fundació Ritort ja és accionista del Girona FC, SAE, del Bàsquet Manresa, SAE i del Gimnàstic de Tarragona, SAE, i l’any 2015 es va iniciar una col·laboració amb la Federació Catalana de Futbol per a fomentar la participació ciutadana als esdeveniments esportius on participen les seleccions catalanes de futbol masculí i femení.

Els beneficiaris d’aquest programa son les persones que practiquen esport de forma regular o de forma esporàdica als clubs que donem suport.

iii. Mecenes.cat

Mecenes.cat és una plataforma de micro-finançament col·lectiu de projectes d’interès per a la societat. En ella, els promotors de les iniciatives poden registrar-se i presentar els seus projectes per a que els mecenes els hi financin.

Actualment aquest projecte està en fase de desenvolupament i s’estan estudiant col·laboracions amb altres entitats i empreses per tal de donar sortida a aquesta iniciativa.

Els beneficiaris directes d’aquest projecte són els promotors dels projectes, que accedeixen al finançament amb més facilitat, i de forma indirecta els qui després seran usuaris de les iniciatives finançades.

iv. Programa de suport al Dret a Decidir

La Fundació Ritort dona suport al Dret a Decidir del poble català, és per això que ha decidit participar activament en totes les iniciatives que tinguin per objectiu fer efectiu l’exercici d’aquest dret democràtic.

L’any 2014 la Fundació Ritort va esdevenir membre del Pacte Nacional pel Dret a decidir, i posteriorment hem esdevingut membres de Reinicia Catalunya, una plataforma d’entitats que te per objectiu la màxima participació social en el procés de redacció de la Constitució que ha de regir la República Catalana.

Els beneficiaris d’aquesta iniciativa és el conjunt de la societat catalana, ja que podrà exercir lliurement el seu futur de forma pacífica i democràtica.

v. Setmanari “El Temps”

Davant les dificultats econòmiques de l’empresa editora del setmanari “El Temps”, aquesta va dur a terme una ampliació de capital per tal de recollir el finançament per a fer sostenible el setmanari, i va fer una crida a la societat catalana per a que entrés a l’accionariat de l’empresa.

Des de la Fundació Ritort vam considerar que valia la pena formar part del projecte periodístic d”El Temps” i vam entrar a l’accionariat on actualment tenim un total de 4 accions.

Els beneficiaris d’aquesta iniciativa són els lectors del setmanari, i tot l’espai de comunicació català.

vi. Esdevenir soci de Caixa Guissona

La Caixa Rural de Guissona, Societat Cooperativa de Crèdit és una entitat financera creada el 1963 per tal de promoure l’activitat econòmica de la Segarra i del conjunt de les comarques lleidatanes, mitjançant el règim cooperatiu.

Des de la Fundació Ritort creiem que l’existència d’entitats financeres arrelades al territori contribueix a la descentralització del poder financer i a l’apoderament del territori, la qual cosa contribueix a una major qualitat de vida dels ciutadans de l’interior de Catalunya. Per aquesta raó ens hem integrat a la cooperativa mitjançant la subscripció d’una participació social.

Els beneficiaris d’aquesta iniciativa són els ciutadans de la Segarra i de les comarques de Lleida en general.

vii. Esdevenir soci de Crític

Crític és un mitjà de comunicació especialitzat en periodisme d’investigació i anàlisi crítica de la realitat social i política de Catalunya. Aquest mitjà va ser impulsat el Setembre de 2014 per la cooperativa Critic, SCCL.

Donat que ens calen mitjans de comunicació propis per a impulsar l’espai de comunicació català i donada l’aposta del Crític pel periodisme reposat, la Fundació Ritort ha decidit donar suport a la iniciativa esdevenint soci col·laborador de la Cooperativa, mitjançant la compra de dues participacions socials.

Els beneficiaris d’aquesta iniciativa són tots els usuaris de l’espai català de comunicació.

viii. Caixa Catalana

Després de la practica desaparició de les caixes d’estalvi, les entitats de crèdit més arrelades al territori, mitjançant la seva absorció per altres entitats més grans o per la seva conversió en bancs, un grup de persones a títol individual va iniciar el procés de constitució d’una nova caixa, anomenada Caixa Catalana.

Des de la Fundació Ritort creiem que l’existència d’entitats de crèdit arrelades al territori i a la seva estructura productiva és importantíssim per al desenvolupament econòmic. Per aquesta raó vam convertir-nos en part promotora de la iniciativa.

Els beneficiaris d’aquest projecte seran tots els clients directes de la Caixa Catalana, però també l’estructura productiva del territori.

ix. Cohousing Barcelona

El projecte Cohousing Barcelona ha estat impulsat per diverses persones i entitats per tal de facilitar el dret a l’accés a un habitatge digne, i per millorar la qualitat del parc d’habitatges amb 4 pilars fonamentals: la cohesió de la comunitat de veïns mitjançant espais d’ús comú als edificis, la construcció conscient (ecològica, sostenible energèticament, etc.), mitjançant criteris de salut i a preu de cost.

La Fundació Ritort subscriu plenament els objectius del projecte Cohousing Barcelona, és per aquesta raó que n’ha esdevingut un soci fundador. Actualment, el projecte de Cohousing Barcelona està en fase d’expansió, mitjançant la constitució del Grup Cohousing que englobarà l’activitat de Cohousing als diversos territoris de parla catalana.

Els beneficiaris del projecte Cohousing Barcelona son els seus associats, ja que son els que podran optar a la utilització dels seus habitatges.

x. Programa “Amics de la Premsa”

La Fundació Ritort considera que una comunitat només es pot cohesionar si disposa d’elements comuns que la identifiquen i la singularitzen, ara bé aquests elements s’han de comunicar als membres de la comunitat perquè els reivindiquin com a propis.

Per això, des de la Fundació Ritort s’ha impulsat el projecte “Amics de la Premsa”, amb la finalitat de donar suport als mitjans de comunicació en llengua catalana mitjançant la subscripció de patrocinis privats per tal de fer arribar els mitjans de comunicació allà on demogràficament els resulta més complicat d’arribar.

Els beneficiaris d’aquesta iniciativa són els lectors de premsa en català ja que se’ls facilita el consum i també els propis mitjans, que veuran com s’incrementa el seu nombre de consumidors, amb els corresponents beneficis que se’n deriven en termes de prestigi, increment dels ingressos, etc.

xi. APTA

L’Associació de Professionals de les Teràpies Alternatives (APTA) és una organització de terapeutes que aposten per les teràpies alternatives com a via complementaria per a contribuir al benestar de les persones.

Des de la Fundació Ritort creiem que cal organitzar tots els sectors productius, i per aquest motiu hem donat suport a la creació i desenvolupament d’aquesta organització de terapeutes.

Els beneficiaris d’aquesta iniciativa seran els terapeutes que en formin part i siguin usuaris dels serveis de l’APTA, però també els usuaris de teràpies alternatives, ja que tindran un referent alhora de triar els terapeutes i les teràpies que volen practicar.

xii. Patim Patam Patum

Patim Patam Patum és una empresa especialitzada en la realització d’activitats extraescolars per a infants i joves.

Des de la Fundació Ritort creiem que cal apostar per la formació en les primeres etapes de la vida, per això hem esdevingut socis de Patim Patam Patum, per tal de portar activitats formatives a les escoles.

Els beneficiaris d’aquesta iniciativa seran els infants i joves que participin en les activitats extraescolars que programem amb Patim Patam Patum.

xiii. Parlem

Parlem és una operadora de telecomunicacions d’àmbit català, que té per objectiu proveir serveis de comunicacions a la societat catalana.

Des del punt de vista de la Fundació Ritort, és imprescindible que, com a país, tinguem una xarxa de comunicacions que ens permeti treballar de forma eficient a la societat de la informació, per tant disposar d’empreses de telecomunicacions amb seu als països de parla catalana és indispensable per a garantir la qualitat de la vida de la gent. Per aquest motiu hem esdevingut socis de Parlem Telecom.

Els beneficiaris d’aquesta iniciativa seran els usuaris de la companyia, així com el conjunt de la societat catalana, en tant que contribuirà a desenvolupar la xarxa de telecomunicacions del nostre país.

3. Justícia Social
i. Programa de suport a persones amb risc d’exclusió social

Les persones en risc d’exclusió social suposen una part important de la societat, sovint marginada o apartada, però que necessiten el suport de la comunitat per a tornar a inserir-se a la societat i valer-se per si mateixes en condicions d’igualtat amb la resta de membres.

La Fundació Ritort presta gratuïtament serveis d’assessorament i orientació jurídica a persones en risc d’exclusió social, per a que puguin resoldre situacions conflictives i puguin exercir els seus drets davant de l’administració.

Aquest programa té com a beneficiaris les persones que per un problema de tipus jurídic estan en una situació de risc d’exclusió social.

ii. Programa de micro-crèdits

Els micro-crèdits s’han acreditat com una eina molt útil alhora de generar riquesa i inserir a la societat persones amb risc d’exclusió social, circumstància que va fer decidir el comitè del premi Nobel a concedir el Nobel de la Pau a l’economista i banquer Muhammad Yanus l’any 2016.

La Fundació Ritort ha engegat un programa de micro-crèdits per a ajudar a persones en una situació temporal de dificultat econòmica severa. La Fundació presta diners a persones que no poden obtenir finançament bancari, i ho fa sense demanar interessos ni garanties o avals de cap tipus.

Els beneficiaris d’aquest programa són persones que han de resoldre una situació temporal de dificultat econòmica severa.

iii. El Gran Recapte

Un any més els bancs d’aliments de Catalunya han impulsat “El Gran Recapte”, una jornada solidaria en que els ciutadans poden donar aliments per a nodrir els bancs d’aliments i que aquests puguin abastir d’aliments aquells que ho necessitin.

La Fundació Ritort hi ha tornat a participar mitjançant el voluntariat d’alguns dels seus membres i mitjançant l’aportació de 50 Kg d’aliments de primera necessitat.

Els beneficiaris d’aquesta iniciativa són les persones que no disposen de recursos econòmics suficients per a garantir la seva alimentació.

iv. Parc vivenda assequible

Un dels objectius de la Fundació Ritort és l’accés de totes les persones a una vivenda digne, i per aquesta raó vol fer una aposta important per la vivenda en règim d’arrendament a preus assequibles.

En aquest sentit, la Fundació Ritort ha invertit en la societat mercantil Badalona Housing, SL, propietària d’una vivenda al centre de Badalona, a una àrea de gran densitat i amb grans necessitats de vivenda a preus assequibles.

Els beneficiaris d’aquesta iniciativa són les persones que no disposen de recursos econòmics suficients per accedir a una vivenda digne.

4. Ciència
i. La Marató de TV3

La Fundació La Marató de TV3 dedica cada any una jornada al recapte de fons per a la recerca científica en diverses malalties.

Per tal de col·laborar amb la recerca i la investigació sobre aquestes malalties, la Fundació Ritort ha realitzat des del 2014 una aportació econòmica a La Marató de TV3.

Els beneficiaris d’aquesta aportació econòmica són les persones que pateixen o patiran una de les afectacions que es pretenen investigar.

ii. Programa de formació

La formació és un element bàsic per al progrés de la societat, i per tant la difusió de coneixements tècnics entre la població és sempre un motor econòmic i social de primer ordre.

Des de la Fundació Ritort s’ha impulsat un programa de formació per tal de difondre la ciència. Dins del programa de formació s’imparteixen cursos orientats a millorar les capacitats de les persones, especialment en aspectes relacionats amb els àmbits personal i professional.

Els beneficiaris d’aquesta iniciativa son les persones que participen als cursos del centre de formació i milloren les seves habilitats o incrementen els seus coneixements sobre tema concret.

iii. Col·laboració amb el Grup Genix

El Grup Genix és un grup empresarial sorgit del programa de suport a l’emprenedoria de la Fundació Ritort. La seva activitat principal és la investigació i el tractament de malalties des d’una base genètica.

Donat que la Fundació Ritort té interès en la investigació mèdica en general és per aquesta raó que enguany hem incrementat la nostra col·laboració amb el Grup Genix i ens hem involucrat en el seu desenvolupament empresarial.

Els principals beneficiaris d’aquest programa de col·laboració són les persones que pateixen o patiran una de les malalties que s’investiguen des del Grup Genix o que volen millorar la seva qualitat de vida i faran ús d’un dels serveis que proveeix.

5. Desenvolupament
i. Programa de foment de l’emprenedoria

La Fundació Ritort presta serveis de suport i assessorament a emprenedors en la creació i desenvolupament de projectes empresarials, ja sigui elaborant la idea o pla de negoci, en la recerca i captació de recursos o en l’execució del projecte.

Alguns dels projectes que han sorgit del programa d’emprenedoria son el Grup Genix, Indieprof, Llançadora de Projectes Tetuan, Llibreters de Monistrol, i molts d’altres.

Els beneficiaris d’aquest programa són els emprenedors que desenvolupen els seus projectes empresarials i la societat en general, en tant que aquests projectes empresarials tindran un impacte econòmic i social en el conjunt de la societat.

ii. Parc de locals comercials per a comerç de proximitat

La Fundació Ritort es una ferma defensora del model de comerç de proximitat català, com a eina de generació de riquesa i com a element de cohesió veïnal.

Per aquesta raó hem fet un esforç per a crear un parc de locals comercials i posar-los a disposició del petit comerç. Actualment el parc de locals comercials està compost pels locals de C/ Pau Claris 21 i C/ De la plaça 1 de Piera i C/ Roca 60 d’Igualada.

Els beneficiaris d’aquest programa són els petits comerciants i professionals que fan ús de la instal·lació i tots els veïns del barri, als quals se’ls proveeix un servei de proximitat i es contribueix a crear consciència de barri.

iii. ETICOM Som Connexió

ETICOM Som connexió és una cooperativa sense afany de lucre d’usuaris de telefonia, que han decidit agrupar-se per dotar-se conjuntament dels servis de comunicació que necessiten (telèfon fix, mòbil i connexió a internet).

Des de la Fundació Ritort volem donar suport als projectes empresarials que tenen la seva seu social als Països Catalans, i més encara si s’impliquen en el seu entorn. És per aquesta raó que hem esdevingut socis de la cooperativa ETICOM Som Connexió.

Els beneficiaris d’aquesta iniciativa són els membres de la cooperativa, que podran disposar dels servis de comunicació que s’ofereixin des d’ella.

iv. Coworking 22@Factory

Els projectes de la Fundació Ritort són cada vegada més i més diversos, i cadascun té unes finalitats pròpies, però tots ells estan basats en el mateixos fonaments, i de ben segur que, entre ells i amb d’altres, poden sorgir moltes sinèrgies. Des d’aquesta perspectiva s’ha considerat que seria positiu obrir al centre de Barcelona un espai de creació de projectes, on s’incloguin tots els projectes de la Fundació Ritort, però també projectes externs que necessitin un paraigües sota el que aixoplugar-se.

Des de la Fundació Ritort hem impulsat l’obertura del Coworking 22@Factory al Poblenou de Barcelona, per traslladar totes les oficines dels projectes de la Fundació, i per acollir nous projectes que puguin anar sorgint.

Els beneficiaris d’aquesta iniciativa són els projectes incubats al 22@Factory, i per extensió els usuaris de tots aquests projectes.

6. Solidaritat
i. XiuXiu

La Fundació Ritort comercialitza postals fetes a ma seguint principis de comerç just, actualment disposem de diverses col·leccions: Sant Jordi, Aniversaris, Bodes i un acord de col·laboració amb la Sagrada Família per a vendre postals 3D de la Sagrada Família.

La finalitat d’aquesta iniciativa és recaptar fons als països desenvolupats per a destinar-los als països subdesenvolupats o en vies de desenvolupament.

Els beneficiaris d’aquest projecte són les persones que produeixen les postals als països del sud-est asiàtic ja que ho fan sota condicions de treball dignes.

7. Medi Ambient
i. Som Energia

Som Energia és una cooperativa de consumidors d’electricitat que pretén potenciar l’ús d’energies renovables mitjançant la producció i la comercialització d’energies renovables.

Per tal de construir una societat més sostenible, la Fundació Ritort ha esdevingut sòcia de Som Energia.

Els beneficiaris d’aquest projecte són tots els ciutadans, que veuran com es redueixen els nivells de contaminació.

ii. Som Mobilitat

Som Mobilitat és una cooperativa de consumidors de vehicles de transport elèctrics que pretén potenciar i difondre el transport mitjançant vehicles compartits i elèctrics.

La Fundació Ritort és conscient que en el futur el transport de persones haurà de ser elèctric i compartit, i en aquest sentit creiem que donar suport a aquesta iniciativa contribuirà a millorar les condicions ambientals de les ciutats. Per aquesta raó la Fundació Ritort ha esdevingut sòcia de la cooperativa.

Els beneficiaris d’aquesta iniciativa són els ciutadans que viuen a les grans ciutats on Som Mobilitat apliqui el seu sistema de transport elèctric i compartit.

La necessitat de ser
útils.

"

Vols conèixer més tot el que fem?

OFICINA

Carrer Montiu 1, local 4